Laatste week Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jasmijn Wassing - WaarBenJij.nu Laatste week Thailand - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Jasmijn Wassing - WaarBenJij.nu

Laatste week Thailand

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn

11 Augustus 2012 | Thailand, Kanchanaburi

De laatste week in Thailand wilde ik graag wat meer van het land zien. Daarom had ik besloten samen met een ander meisje, Lisanne, naar het noorden van Thailand te trekken, en wel naar Kanchanaburi. Omdat Lisanne vorige week ook al had rondgetrokken, was het voor ons allebei het makkelijkst om in Bangkok af te spreken. Om vrijdagmiddag na het weeshuis rustig mijn spullen in te kunnen pakken, ben ik zaterdagochtend met 3 andere meisjes naar Bangkok gereisd. Zij gingen direct door naar Chiang Mai, een reis van ongeveer 15 uur, dus ik heb een hotelletje geboekt en ben een beetje gaan relaxen. Toen ik zat te lunchen in een van de vele restaurantjes aan Khaosan Road, kwam ik toevallig een ander meisje uit het vrijwilligerskamp tegen. Omdat zij nog geen plannen had en ik graag naar Chinatown wilde, zijn we met z'n tweeen in de taxi gestapt. Chinatown is echt het drukste gebied van Bangkok waar ik tot nu toe ben geweest; overal staan kruiden-, zijde- en speelgoedkraampjes, waarbij de een nog grotere troep verkoopt dan de ander. De kleinste steegjes staan volgebouwd met standjes en etenskarretjes. Om de drukte een beetje te ontvluchten, zijn we na ruim een uur naar de Chinatown Gate gegaan, een poort aan de rand van het gebied, waar een tempel achter verscholen ligt. Vervolgens zijn we weer teruggegaan naar Khaosan Road, waar ik terug ging naar mijn hotelletje. 's Avonds kwam ik nog 2 andere meisjes tegen, met wie ik ben gaan eten. Later schoven er nog 2 vrijwilligers aan bij onze tafel.
Zondagochtend ging om 6 uur de wekker, omdat ik een excursie naar de bekende Floating Market had gepland. Daar kwam ik weer dezelfde twee meisjes van gisteravond tegen, dus ook deze dag hoefde ik niet in m'n eentje door te komen :) De Floating Market is, zoals de naam al zegt, een drijvende markt; er staan kraampjes op steigers langs het water, maar het grootste gedeelte van de markt bestaat uit bootjes waarin oude Thaise mensen hun waar verkopen. Om langs deze kraampjes te komen, kon je zelf ook in een bootje rondgevaren worden.
Toen ik 's middags terugkwam van de markt, was Lisanne al in Bangkok aangekomen. Samen zijn we op zoek gegaan naar een ander hotelletje, waarna we gezellig op de kamer elkaar hebben bijgekletst over de afgelopen weken. Na de lunch zijn we nog even Khaosan Road over geslenterd, aangezien Lisanne nog even de laatste dingetjes wilden kopen om mee naar huis te nemen. 's Avonds hebben we tijdens het eten een planning gemaakt voor de komende week.
Maandagochtend hebben we lekker uitgeslapen, omdat we allebei nogal wat slaap in te halen hadden.. Na een lekker ontbijtje zijn we onze spullen in gaan pakken voor de backpackreis. Eerst een taxi genomen naar het Sai Tai Mai-busstation, waar we om 11.30h met de bus naar Kanchanaburi zijn vertrokken. Na 2 uur waren we aangekomen bij het busstation van Kanchanaburi, waar we de taxi hebben genomen naar ons hostel; Jolly Frog. Het is speciaal voor backpackers, en de prijzen zijn hier 2x zo laag als in Bangkok. Wanneer we ons kamertje uitlopen, hebben we uitzicht over de beroemde River Kwai. Bovendien is er in het midden tussen alle kamertjes een leuk grasveldje aangelegd, waar hangmatten en ligstoeltjes zijn geplaatst. Na een middagje relaxen en een boek lezen, want ze hebben hier heel veel internationale boeken te leen, zijn we nog even rond gaan lopen naar het centrum van Kanchanaburi. Daar kwamen we nog een gezellige night market tegen, dus ook daar nog even langs gelopen. Na onze avondwandeling zijn we in een gezellig restaurantje gaan eten, waar we nog even de Olympische Spelen hebben kunnen volgen :)
Dinsdagochtend zijn we na het ontbijt naar het Death Railway War Museum gegaan. In dit museum is informatie over de WO II in Zuidoost-Azie en de geschiedenis van de Birmaspoorlijn. Daarna zijn we naar het Allied War Cemetery gegaan, waar meer dan 8000 graven liggen van tijdens de bouw omgekomen gevangenen. Hierna zijn we naar The Bridge over the River Kwai gegaan. Deze brug is waarschijnlijk het meest beroemde deel van de Birmaspoorlijn. Om even bij te komen van alles, zijn we gaan lunchen in een restaurantje aan het water. Daarna zijn we teruggegaan naar ons hotel.
Na een middag door te brengen in een internetcafeetje, zijn we 's avonds gaan eten in een restaurantje met tv, want we wilden natuurlijk wel Epke Zonderland zien turnen! Met ongeveer alle Nederlanders in Kanchanaburi hebben we na afloop de gouden medaille gevierd. :)
Woensdag zijn we naar de bekende Erawan-watervallen gegaan. Dit zijn 7 verschillende watervallen, die je kan beklimmen. Helaas regende het de hele dag, waardoor de stenen (er was namelijk niet echt een mooi aangelegd pad..) super glibberig werden. Na een klim van ruim 2,5 uur naar boven, kwamen we eindelijk bij de laatste waterval aan. Op de terugweg zijn we nog af en toe een waterval ingedoken om een beetje af te koelen. We konden alleen jammergenoeg niet tegelijkertijd zwemmen, aangezien er steeds een iemand aan de kant moest blijven om op de tassen te letten. Er zijn daar namelijk apen in het wild die het heel leuk vinden om de camera's en tassen van de toeristen te stelen. 's Middags na de wandeling weer terug gegaan naar onze hotelkamer, waar we een douche hebben genomen. Daarna heb ik weer heerlijk in een van de hangmatten liggen lezen. Omdat er nu niet echt een interessante sport op tv was, hadden we maar besloten in een lekker rustig restaurantje te gaan eten. Aan het eind van de avond besloten we een heerlijke Thaise massage te nemen, zodat we de dag daarna met spierpijn rondliepen... De massage zelf was trouwens wel super lekker!!!
Donderdag zijn we na het ontbijt weer rustig aan naar Bangkok gegaan, aangezien Lisanne in de nacht van donderdag op vrijdag naar huis zou vliegen. Aangekomen in Bangkok ging ik op zoek naar een hotelletje, maar na een halfuur zoeken met onze zware rugtassen besloten we maar eerst even ergens te gaan lunchen. We kwamen terecht in een gigantisch winkelcentrum, Central World, waar we bij de Starbucks zijn gaan zitten. Er bleek op de bovenste verdieping ook een internationale bioscoop te zitten, dus zijn we met onze backpacks naar de film gegaan. Step Up 4 in 3D, maar die viel een beetje tegen.. In Thailand wordt er voordat elke film begint een filmpje afgespeeld van de koning, waarbij alle bezoekers gaan staan en het volkslied gaan zingen. Dat was wel eventjes apart..
Na de film zijn we gaan eten en weer naar de Skytrain gegaan, waar Lisanne richting het vliegveld en ik richting het Victory Monument ging. Daar aangekomen ben ik weer op zoek gegaan naar een simpel hotelletje, maar ook hier was deze onvindbaar.. Toen het al donker was en ik doorweekt was van de regen, ben ik uiteindelijk maar het eerste de beste hotel ingedoken dat ik tegenkwam.. Ik kwam terecht in een gigantische hotelkamer met ligbad en nog meer luxe, dus uiteindelijk is het wel goed bevallen.:)
Vrijdag zou ik de hele dag alleen zijn, omdat Lisanne dus al naar huis was en al mijn vriendinnen uit het vrijwilligershuis pas 's avonds zouden komen. Om in m'n eentje de dag door te komen besloot ik maar naar Dusit Zoo te gaan, daar zouden namelijk heel veel mensen zijn. De dierentuin was heel groot en mooi en er waren heel veel bijzondere dieren te zien, maar ik zat er eerlijk gezegd wel een beetje doorheen. Door alle gezinnetjes en groepen die in de dierentuin kwamen, voelde ik me eigenlijk alleen maar meer alleen.. Teruggekomen uit de dierentuin raakte ik op straat in gesprek met een Duits meisje die pas de avond daarvoor in Bangkok aan was gekomen. Met haar heb ik nog gezellig de hele avond opgetrokken.
Zaterdag kwam ik iedereen uit het vrijwilligershuis weer tegen, waardoor we aan het ontbijt lekker konden bijkletsen. Zij waren namelijk nog de hele week in het weeshuis geweest en konden dus vertellen over de speeltoestellen die we hadden geregeld. Daarna ben ik met het Duitse meisje en een meisje uit Engeland naar de Chatuchak market geweest. Dit is een van de grootste markten van Thailand, waardoor we deze wel bezocht moesten hebben. Letterlijk alles was daar te koop; eten, kleding, stoffen, tassen, serviesgoed, bloemen, kruiden enz.
Na de hele ochtend en middag daar te hebben rondgelopen zijn we weer naar het centrum van Bangkok gegaan, waar ik de andere vrijwilligers weer zag. Omdat het de laatste dag was voor 2 van hen en de op een na laatste dag voor mij, zijn we met z'n allen uit eten gegaan. Dit was een superleuke afsluiting van al die weken Thailand!

  • 07 Augustus 2012 - 12:37

    Jacqueline:

    Dag Jasmijn,

    Klinkt leuk en bekend wat je gedaan en gezien hebt! Wist je trouwens dat je overgrootvader van vaders kant ook te werk gesteld geweest is aan de Birma spoorweg? Hij heeft het overleefd omdat de Japanse bezetters op zijn kennis en vaardigheden van hoefsmid aangewezen waren. In zulke gevallen werd men beter behandeld.

    Een heel fijne laatste week gewenst!

    Groetjes van Jacqueline

  • 07 Augustus 2012 - 19:56

    Marianne Huernink:

    Hai Jasmijn,
    Heb weer genoten tijdens het lezen van je verslag.
    Wat een geweldige reis maak je en wat een fantastische ervaringen allemaal!!!
    Ook wel heel bijzonder dat je in zo'n toch relatief korte periode zo veel verschillende dingen ziet, ervaart en onderneemt.
    Ik ben heel benieuwd naar alle foto's en verhalen die komen als je straks weer op het thuishonk bent.
    Geniet van de laatste week daar!!!
    dikke kus vanuit Apeldoorn

  • 09 Augustus 2012 - 17:01

    Lisa, Eva En Suzan:

    Heeee Jasmijn,

    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Zo te horen heb je goed en veel werk verricht!
    Bevalt het tot nu toe een beetje?
    Weetje, volgens mij zagen we jou zondagavond op Khaosan Road. We wisten het niet zeker, want het was vrij druk. Maar zo te lezen, zou het best eens zo geweest kunnen zijn!
    Wij zijn op dit moment in Laos, iets noordelijker dan waar jij nu bent. Als je je straks weer verveeld in Nederland, kun je altijd onze blog lezen: familiekoops.wordpress.com.
    Nog een hele fijne en super leuke laatste week in Thailand toegewenst namens de hele familie!

    Liefs,

    Lisa, Eva en Suzan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Thailand

Recente Reisverslagen:

12 Augustus 2012

Aan alles komt een eind :(

11 Augustus 2012

Laatste week Thailand

03 Augustus 2012

Weeshuis

29 Juli 2012

Weekend 4

27 Juli 2012

Elephant Experience
Jasmijn

Stuur een mailtje met je Skypenaam, en ik voeg je toe aan mijn contacten!

Actief sinds 20 Juni 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10710

Voorgaande reizen:

30 Juni 2012 - 12 Augustus 2012

Thailand

Landen bezocht: